the past? what about the future?

decembrie 28, 2007 at 7:38 pm 27 comentarii

 Primul calculator ( a se citi monstruozitate de metal întinsă pe 3 pereţi cu multe, multe cabluri şi butoane, cu o memorie de aproape cam cat ocupă un document word de 4-5 pagini) a ajuns în România în ’57. Arăta cam aşa:

cagc52bz.jpg Acum vă rog respectuos să vă uitaţi la laptopul de ultimă generaţie pe tastele cărora vă aleargă degetele chiar in aceste momente, la calculatorul cu tehnologii wireless sau chiar la un  „bătrân” cumpărat acum 2, 3 maxim 4 ani. Ei, vezi vreo diferenţă? Dacă da, citeşte întrebările de mai jos  şi apucă-te să raspunzi în 5…4….3….

secunde.

1. Istoria internetului se intinde nu mai devreme de acum 30-40 de ani, evoluţia este ameţitoare…de ce credeţi că a fost necesară inventarea unui astfel de sistem? Putea fi ignorată posibilitatea naşterii internetului? Cum ar arăta viaţa noastră astăzi, fără el?

 ca8ugp8h.jpg

2. În ce măsură  şi-a depăşit scopul pentru care a fost creat (simplul transfer de informaţie)?

caeachpc.jpg

3. Imaginaţi-vă că vă aflaţi în anii 80, aţi fost martor la una din primele conexiuni online. Care ar fi aşteptările voastre de la internetul anului 2000, de exemplu? Cât de departe aţi merge cu previziunile?

cave8vrl.jpg

––––––––––––––––––––––––––––––

clip-image004.jpg

De ce nu as putea sa ma autentific pe Google folosind amprenta sau vocea? De ce nu as putea desena pe Deviant Art direct, folosind o tableta grafica? De ce nu as putea citi mailul direct in ziarul meu preferat?

Stiri ce apar in functie de miscarea mouse-ului, categorii ce se rearanjeaza in functie de interesul utilizatorului, elemente de design ce apar si dispar la cererea utilizatorului vor fi comune oricarui site web. Acestea sunt previzibile si destul de aproape de realizare.

Cum ramane insa cu cele imprevizibile? Incearca sa raspunzi la urmatoarele intrebari – ne vom face o idee impreuna:

1. Cum vezi tu viitorul internetului? Ce bariere vor fi depasite, cum vom calatori pe net?

calatorieee.jpg

2. Este posibila si implicarea altor simturi (de ex. cel olfactiv, tactil etc) in aceasta „calatorie”? O va apropia acest lucru mai mult de o calatorie reala?

internetcorbis.jpg

3. Va exista un sfarsit al internetului? Cum il vezi tu?

cau709iv.jpg

mai mult despre trecutul sau viitorul internetului? aici

Entry filed under: Trecut (un pic de istorie..) si Viitor.

highway to hell sau stairway to heaven?

27 comentarii Add your own

  • 1. simona  |  decembrie 29, 2007 la 3:52 pm

    progresam si uitam sa fim fericiti..
    ingropam bucurii intr-o mare de biti
    nu te mai poti ascunde..esti mult prea conectat
    nu mai poti sa fii singur…esti identificat
    nu mai poti sa refuzi..nu te lasa sa crezi…
    te invata sa-ti cauti iubirea pe net
    viata este viteza..
    nu mai poti sa te-opresti!
    te strivesc cei din urma daca incetinesti!
    cineva sa opreaca invazia de biti!
    cineva sa ne faca din nou fericiti…

  • 2. stupidfeelings  |  decembrie 29, 2007 la 5:57 pm

    vama veche – fericireeeeee:x:X

    :>:>

  • 3. Alexuta  |  decembrie 30, 2007 la 7:21 pm

    1. Desi pare o prostie sau absolut imposibil, viitorul tehnologiei il vad in „Matrix”. De ce? Argumentul meu e pe cat de banal, pe atat de rational: in principiu, tot ce si-a imaginat omul, a devenit la un moment dat, sub o forma sau alta, realitate. (cred ca am acoperit si raspunsul celei de-a doua intrebari)
    3. Internetul va muri o data cu lumea. Din pacate, suntem dependenti; acum totul se intampla „pe net”: virtual dates, virtual sex, comunicare, legarea prieteniilor… Adica, totul se intampla fals.

  • 4. georgiana  |  decembrie 30, 2007 la 7:35 pm

    mie destul sa raspund la prima intrebare, desi viitorul internetului e destul de previzibil, cred eu. Accesul si navigharea se vor imbunatati ff mult pana la un moment dat, cand va aparea cv mult mai interesant…noi nu avem limite…de fapt nu exista. Sau poate ca nu vom mai avea timp sa mai inventam cv…cn stie. Sincer eu nu concep cum as putea sa-mi folosesc simtul olfactiv si cel tactil pe net. Pare destul de facinant, dar e prea ciudat, in orice caz idea nu-mi displace. Sfarsitul internetului nu cred ca exista, doar sa fie inlocuit cu altceva care sa dea aceleasi beneficii. Nu cred in acest final , intrucat omul nu se mai poate lipsi de internet cum nu se poate lipsi de bec……electricitate….vorbesc si de viitor..mai ales de viitor.

  • 5. Madalina  |  ianuarie 2, 2008 la 9:31 pm

    Cu siguranta asa cum in ultimii 10 ani internetul a avansat intr-un mod spectaculos, va avansa si in urmatorii 10 ani. Intrebarea este: In ce domenii se va face simtita prezenta ? Eu cred ca usor – usor internetul + calculatorul vor absorbi multe domenii si cu siguranta vor usura munca oamenilor. Te poti uita la un film SF si te gandesti oare chiar vor exista masini zburatoare si colonii pe luna … probabil asa se intreba si Jules Verne acum aprox 170 de ani, acum pentru noi sunt lucruri normale.

  • 6. downtownjesus  |  ianuarie 2, 2008 la 10:09 pm

    despre filmele SF, io il cred pe asimov. da, asa va fi daca isi face Dumnezeu mila de noi. despre internet si istorie si sfarsit, subscriu la Vama Veche. mi-e groaza de anii urmatori, mi-e teama pt copiii mei, mi-e teama ca vor fi niste roboti fara voia mea. incerc sa-i cresc cu phoenix, queen si led zeppelin, dar tot mi-e teama. nu stiu. mie mi-e frica si nu pot analiza rational evolutia internetului. mie mi-e teama de razboi, si stiu ca nimeni nu credea ca va mai fi si al doilea razboi mondial. nimeni nu crede ca va fi si al treilea. mi-e teama de viitor.

  • 7. mircea  |  ianuarie 3, 2008 la 12:12 pm

    nu cred k va mai evolua prea mult internetul…prea mult ;)…de evoluat va evolua bine…dar si pericolele vor creste 😐

  • 8. Monica  |  ianuarie 4, 2008 la 3:23 pm

    Cred ca m-am uitat prea mult la desene animate..dar mi-ar placea sa stau in pat cu telecomanda in dreapta si cu berea…pardon sucu’ in stanga..si pe birou sa fie o cutiutza mica si verde in locul calculatorului care sa vorbeasca..adik eventual sa fie vreun robotzel p’acolo ..care sa imi spuna de fiecare data cand primesc vreun mesaj si sa iti spun si eu la randul meu ce sa raspunda :D…mi-ar placea sa dispara mouse-ul si tastatura..si calculatorul sa devina ceva de marimea telefonului 🙂 sa nu mai pierd timpul in fata monitorului asteptand sa intre pe mess mai stiu eu cine ….:)………….cat despre un sfarsit..noi o sa il schimbam noi o sa ii gasim o alta denumire ..tot noi o sa gasim ceva mai bun mai util mai pratic…:) Niciodata nu ne multumim cu ce avem is’nt it?:D

  • 9. pixie  |  ianuarie 4, 2008 la 4:49 pm

    din fericire pot spune eu am avut un pc destul de tarziu, printr-a5a…adik…:-? prin 2001..asa ca am putut profita de destule avantaje ink de la inceput….avantaje..insemnand o memorie destul de maricik…nu-mi mai amintesc cat…memorie folosita exclusiv pentru JOCURI!!-obsesioa noastra.netul…3 ani mai tarziu folosit la inceput numai pentru mess, mirc si schimb de filme si jocuri intre cei din retea. si cred k in 4 ani am ajuns sa folosesc mult mai multe programe…mult mai FOLOSITOARE;))pentru ca sincer nu ma ajuta cu nimic netul la inceput…decat doar cu o medie mai mica la capacitate;)

  • 10. Adrian B  |  ianuarie 5, 2008 la 11:45 am

    Eu cred k internetul va mai evolua foarte mult , deja avem lumea la piciorele noastre deoarece putem afla absolut tot ce dorim prin intermediul internetului.

  • 11. Adrian B  |  ianuarie 5, 2008 la 11:47 am

    Internetul va deveni o necesitate peste cativa ani , vom deveni dependenti de internet dupa parerea mea.

  • 12. valy  |  ianuarie 7, 2008 la 7:31 am

    consider ca internetul este fosrte util din toate punctele de vedere…dar cred ca in timp de exemplu…noi elevii nu ne vom mai informa prin intermediul cartilor pentru ca ne este mult mai simplu sa cautam p net:D….este cam dureros,dar asta e adevarul:D…

  • 13. denisalex  |  ianuarie 7, 2008 la 7:43 am

    daca privesc in viitor, in vederea mea, netul ar fi un mod de viata. Dar daca ma gandesc la un sfarsit al internetului ar fi categoric invetarea unui lucru mai accesibil decat internetul, lucru pe care oamenii sa-l doreasca mai mult

  • 14. valy  |  ianuarie 7, 2008 la 7:49 am

    daca vom contiuna ca si pana acum…adica ne vom baza numai k gasim orice pe net…si nu vom mai folosi si alte surse de informatie…nu este bine ce se intampla…dar este inevitabil!

  • 15. val00tsa  |  ianuarie 7, 2008 la 7:50 am

    daca vom contiuna ca si pana acum…adica ne vom baza numai k gasim orice pe net…si nu vom mai folosi si alte surse de informatie…nu este bine ce se intampla…dar este inevitabil!

  • 16. val00tsa  |  ianuarie 7, 2008 la 9:30 am

    netu’…in curand nici nu o sa mai folosim cuvantul carte…totul se rezuma la’lasa…o sa caut pe internet;))’!intr-adevar este fosrte util…dar si daunator:(:D!

  • 17. elenalex  |  ianuarie 7, 2008 la 6:07 pm

    cred ca pe viitor, internetul se va extinde la fiecare om…probabil vor exista particele electronice…portabile, de altfel!!

  • 18. alexootza  |  ianuarie 9, 2008 la 7:20 pm

    netul deja a depasit numeroase bariere si nu se poate sti nici o data ce va urma .un lucru e sigur ca noi treptat treptat incepem sa uitam sa ne bucuram de ceea ce ne inconjoara si asta e un mare dezavantaj .lasam timpul sa treaca si peste ani o sa realizam greseala facuta

  • 19. Mihaela T.  |  ianuarie 17, 2008 la 5:03 pm

    Nu numai ca va mai evolua, dar vor ajunge picii de 2, 3 ani sa se joace pe net fara a necesita ajutorul cuiva. Cazuri exista inca de pe acum, iar avalansa asta care vine nu mai are mult pana ii acapareaza pe toti.

  • 20. Mihaela  |  februarie 4, 2008 la 10:03 pm

    nu cred k evolutia netului poate fi oprita in vreun fel pe ca are si avantaje pe kre multi le folosesc si ne face viata mai usoara.cred k netul va continua sa evolueze f mult dar nu cred k ar putea sa spuna cineva pana unde va ajunge netul…pur si simplu ne folosim de fiecare lucru nou descoperit si ne lasam acaparati d tot!

  • 21. Jezebel  |  februarie 5, 2008 la 8:22 am

    cred k in viitor toti oamenii de pe planeta vor avea calculator..sau vor beneficia de serviciile unui PC….vor depinde de el…toate amintirile, informatiile( pozele filmuletele din vacanta)… locul de munca si maniera in care se lucreaza…etc.vor fii stocate intr-o cutiutza metalica…care din pacate se poate strica f usor..si astfel se vor pierde…muuuulte…
    cred k si un simplu om care are o slujba ce depinde f mult de servicile unui calculator..internet..ar innebuni de tot dak ar afla k i s-a stricat „cutiuza minune”…..poate peste anii…discutiile de pe mess…ar putea fi preluate,cercetate, interpretate…chiar de politie..in cazul planuiri unor crime..jafuri..inegalitati….un exemplu funny rau ..descoperirea ELODIEI=)))).prin intermediul internetului:))))

  • 22. Jezebel  |  februarie 5, 2008 la 8:28 am

    apropo..ador prima poza.de la sectiunea aceasta..cea cu lumea rupta in doua..dar legata..printr-un simplu fir de cablu…dar si a doua…cea cu placa de surf…adik o tasatura mai mare…cea vrea oare sa sugereze?…k se vor inventa calculatoare rezistente la apa..k sa poti tasta linistit pe placa de surf sau…de ce nu inventeaza o conexiune cu cei din mediul subacvatic…? =)))

  • 23. raluca  |  aprilie 9, 2008 la 9:11 am

    daca stai bine sa te gandesti internetul a depasit aproape toate bariele de cunoastere si comunicare dar ce se va intampla daca el va evolua si mai mult?Multe persoane au cazut in capcana propriilor tentatii,nu mai stiu sa gandesca singuri, pt orice subiect dau un search pe google,iau cateva informatii si treaba este rezolvata,dar cu toate aceste internetul este in mod sigur folositor daca stim cand sa il folosim si in ce „cantitate”:D:D

  • 24. Grozea Alexandra  |  aprilie 9, 2008 la 12:41 pm

    parerea mea este ca in viitor viata fiecarui om se va invarti in jurul unui calculator…va reprezenta memoria noastra, de fapt cred ca i va luat locul…imaginatia va fi stopata, cautarea de informatie la fel, deoarece vom gasi totul cu un singur click…vom fi doar niste „robotei” dirijati de ceea ce spune si face calculatorul, respectiv internetul…mintea va deveni foarte lenesa si cand vom intalni o situatie mai grava de viata nu vom stii sa reactionam cum trebuie sau sa luam anumite hotarari corecte

  • 25. Irimescu Madalina  |  aprilie 9, 2008 la 4:40 pm

    Istoria calculatorului meu este foarte simpla:a venit pe biroul meu pe cand aveam vreo 12 ani, a evoluat in timp si a ramas pana astazi:P

  • 26. Cineva  |  mai 13, 2008 la 2:20 pm

    hhmmm.mi-e frica sincer de viitoru’ internetului sau mai bn zis al calculatorului.nu ar fi bine sa depindem prea mult de pc.nu e prea bun la sanatate:D.unele studii au aratat ca cik statul la calc „tampeste”;)).e adevarat ca gasim orice informatie vrem si asa mai departe…dar sa nu exageram:d

  • 27. Cineva  |  mai 13, 2008 la 2:23 pm

    desi daca stau sa ma gandesc nici in ziua de azi nu se prea pot face multe lucruri fara calc :-s.e bun…usureaza munca…dar ar fi trist sa devenim „robotzei” cum a zis cineva mai sus :-s

Lasă un comentariu

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Blog Stats

  • 28.143 hits