e-mailul

decembrie 10, 2007 at 7:41 pm 18 comentarii

email2.jpg

La inceput a fost Internetul. Si a fost bine.
Mai apoi a aparut emailul, in anul 7479 de la zidirea lumii. Si a fost bine.
Era text, se putea arhiva, cauta, indexa usor. Si era cu adevarat bine.
Emailul a aparut si s-a impus ca mijloc de comunicare electronic simplu, rapid si ieftin. Datorită LUI a evoluat atat de spectaculos Internetul.

După apariţia messengerului, a comunităţilor online, a jocurilor multi-player, a forumurilor, blogurilor, chaturilor si a altor forme de exprimare (şi de calatorie virtuală!), emailul pierde din ce in ce mai mult teren.

Entry filed under: Informational highway.

intro aşa nu.

18 comentarii Add your own

  • 1. Steff  |  decembrie 11, 2007 la 6:47 pm

    acum cateva zile… o batrana… m-a vazut ca ma uit in cutia postala de la bloc.. si primisem un plic…. iar ea atunci… ,,ti-a scris prietena?” eu am inceput sa rad in acel moment, iar ea ramasese confuza… de ce rad…. in doar cativa ani e-mailul a ,,revolutionat lumea”

  • 2. aidaL  |  decembrie 12, 2007 la 7:34 am

    e-mailul este scrisoarea secolului XXI…in loc sa avem cutioare dragute in care sa pastram scrisorele de dragoste parfumate si ursuleti de plus…avem casuta postala virtuala…in care tinem toate link-urile si mesajele pline de incarcatura ‘emotionala’…bineinteles ca e mai usor sa-i spui cuiva ‘te iubesc’/’vreau sa ne despartim’ online…e mai simplu…nu ai nevoie de alte gesturi…deja e ceva comun…nu mai este ciudat…deja…si telefonul mobil o resimte din plin…decat sa dai un telefon…ii dai un mail…sau…iti pui ‘web-ul’ si ii zici ce ai de spus…internetul ne conduce viata sentimentala…si da…este grav…dar poate avea si partile lui bune…multi spun ca si-au ‘consolidat o amicitie/’dragoste’ online…eu inca sper ca ne mai cautam prietenii prin parc…si…in aer liber in general…

  • 3. Monica  |  decembrie 12, 2007 la 7:58 am

    totul tine de Comoditate …e mult mai usor sa tastezi cateva cuvinte si sa rezolvi totul cu cateva click-uri..:)…in lumea asta nimeni nu mai are TIMP pentru nimic..si netul ne faciliteaza munca;

  • 4. labirinth  |  decembrie 12, 2007 la 8:38 pm

    si ce conteaza ca este comod? la fel a fost si caruta.. daca luam in considerare avantajele pe care le-a adus e-mailul, ar trebui sa-i facem un templu si sa il veneram, insa si saracul mail a fost si el depasit, dat uitarii… acum, alte lucruri sunt ‘in trend’, si nu neaparat pentru ca e mai comod asa..

  • 5. georgiana  |  decembrie 13, 2007 la 8:19 am

    lumea evolueaza foarte repede si asa cum mess-ul depaseste acum email-ul asa se vor inventa si alte programe care sa le intreaca pe celelalte, care acum sunt moderne si eficiente.

  • 6. Andra  |  decembrie 18, 2007 la 3:32 pm

    Ati primit vreodata o scrisoare de la vecinul? Vreo vedere cu orasul in care traiti? Vreo felicitare de la parinti (cu care inca locuiti), prin posta?
    Va propun sa incercati ceva ce am pus in practica de cativa ani: de Craciun trimiteti prietenilor (chiar daca sunt si vecini de bloc sau colegi de clasa) o felicitare reala, prin posta. Nu va puteti cata bucurie le va face, incomparabila cu traditionalul mass-sms „Sarbatori fericite si un an cat mai bun” sau cu felicitarea virtuala trimisa mai multor destinatari.
    P.S. Trimiteti-le chiar azi, altfel riscati sa ajunga la anul!

  • 7. Raffa  |  decembrie 19, 2007 la 9:51 am

    Da…categoric e mult mai usor sa dai un mail decat sa scrii o scrisoare…si mai practic si mai comod si mai cum vreti voi:)).
    -Mail-ul il trimiti direct,nu mai tre sa mergi pana la posta sa pui scrisoarea 😀
    -Poti trimite un mail la orice ora vrei,nu tre sa astepti pana se deschide posta 🙂

  • 8. Marutza  |  decembrie 20, 2007 la 7:56 pm

    Intr-adevat la inceput a fost Internetul si a fost bine, apoi si e-mail si a fost si mai bine, pentru sincara sa fiu daca nu ar fi existat e-mail nu as mai fi vorbit de mult timp cu prieteni si rude care nu sunt din Buzau pentru simplul fapt ca „Nu ma duc pana la posta, ca trebuie sa iau si plic si timbru si tanti aia de la posta se uita urat la mine si mai e si prea cald/frig”.
    Personal inca folosesc mailul destul de mult si mai degraba m-as lipsi de messenger decat de e-mail. app de asta, va las acum sa trimit un mail spre Canada 😉

  • 9. Alecsandra  |  decembrie 20, 2007 la 9:28 pm

    de fapt cred ca e-mail ul are inca ft mare utilitate si mai ales pt comunicarea la distanta sau in interes de serviciu. de ex, mama foloseste ft mult e-mailul pt a-si rezolva problemele de serviciu. si mie personal mi se pare inca eficient. si practic. si comod. 🙂

  • 10. happymask  |  decembrie 25, 2007 la 7:33 am

    cand nu aveam internet corespondam cu o prietena din dorohoi (jud Botosani) cam o scrisoare pe saptamana. si asteptam mereu cu aceeasi nerabdare o scisoare o veste de la ea. nu ne placea sa vorbim prin telefon. ne obisnuisem asa. pana ne-am pus amadoua net. 😐 dupa asta mai vorbeam putin prin mailuri… putin pe mess. acum nu mai vorbim deloc. daca nu luam in calcul „sabatori fericite” …

  • 11. downtownjesus  |  ianuarie 2, 2008 la 10:32 pm

    oooo daaa happy mask (nu ne cunoastem, nu ne-am vazut, nu ne stim). shhh…scuze, am uitat sa zic ceva despre emoticoane si mi-e sila (comoditatea asta) sa ma intorc. ne intra in reflex. daca m-as apuca sa scriu o scrisoare unui prieten asa, ca sa vad ce mai face, ar fi plina de emoticoane. obiectiv vorbind, chestiile astea sunt ceva mai vii decat literele. dar a se tine cont de „asa, ca sa vad ce mai face”. altfel nu. de acord cu cineva de mai sus, o felicitare de craciun ar fi cel mai frumos (si cel mai ieftin) dar. niste cuvinte frumoase scrise de prieteni cu mana lor pe spatele cartii postale…chiar ar fi frumos…cat despre scrisori de dragoste pe mail…daca am facut-o, a fost pt ca n-am avut curaj s-o spun si pt ca daca i-as fi scris ar fi fost muuult prea emo pt el. pt mine nu, io as fi fost foarte ok, mie mi-ar fi placut la nebunie sa gasesc o scrisoare d-asta in banca, intr-o dimineata, dar el era si este inca mult prea realist/cu-picioarele-pe-pamant/serios/respingator-de-tot-ceea-ce-inseamna-vis si d-asta nu am scris. de acord si cu happy mask, asa se intampla mereu, chiar ma mir ca au rezistat atat de mult cu scrisori. si tot apropo de asta, trebuie sa-mi fac mea culpa si sa recunosc. de cand am blog nu mai scriu. am avut doua caiete, nu jurnale, doar caiete de idei, pe care le-am umplut cu tot felul de lucruri serioase si ne-, dupa care mi-am facut blog si nu mai scriu pe foaie cu pixu’ decat atunci cand n-am calc la dispozitie si am neaparata nevoie de scris. in rest, adun ideile, le notez pe ce apuc si le dezvolt pe blog acasa, noaptea. imi pare sincer rau, mi-e dor de „Jurnalele Fericirii”, dar nu mai pot scrie de mana. am fost ingenuncheata.

  • 12. mircea  |  ianuarie 3, 2008 la 11:48 am

    din toate punctele de vedere un mail e mai bun decat o scrisoare sau un fax…etc 🙂 plus k prin mail poti trim multe…poze, site-uri, prezentari in pp…etc 😛

  • 13. Denyden(9f)  |  ianuarie 4, 2008 la 9:56 am

    Cred ca emailul este foarte folositor,insa de la aparitia messengerului a pierdut mult teren deoarece informatia poate fi trimisa imediat si primesti si raspunsul la fel de repede,ai o lista de prieteni cu care poti lua legatura imediat,poti suna pe cineva si multe alte avantaje.Recunosc ca nici eu nu mai folosesc mailul aproape deloc deoarece ca orice peroana aleg ce este mai bun,adica mess-ul.Insa intre mail si scrisoare bineinteles ca aleg mailul deoarece informatia ajunge mult mai repede si esti sigur ca nu se pierde.

  • 14. downtownjesus  |  ianuarie 5, 2008 la 1:44 pm

    aaa mi-am adus aminte de ceva:
    „N-ai sa simti cum te aprinzi
    Nici cum tremuri cand deschizi
    O scrisoare semnata
    Indelung asteptata
    Paginile fara plic
    Trec la fiecare click
    Megaocteti de date
    Spre adrese ciudate.

    Cu trei W…

    Imi lipseste uneori
    Vremea cand schimbam scrisori
    Si le lipeam pe spate
    Timbre adevarate
    Urmaresti, citesti, asculti
    Vesti de la necunoscuti
    Fara strop de cerneala
    Fara nici o greseala.

    Rataciti ca si tine
    La adrese straine…”

    „www” de la Celelalte cuvinte. Personal, ma regasesc total in aceste versuri. Personal, astept nerabdatoare ziua in care cineva o sa-mi scrie.

  • 15. oana haram  |  ianuarie 7, 2008 la 8:04 pm

    e mult mai simplu sa tastezi,mail_urile ajung la destinatar mult mai repede decat o scrisoare si la acel mail poti atasa poze,filmulete

  • 16. 640K ought to be enough for anybody.  |  ianuarie 8, 2008 la 8:37 am

    Email-ul este foarte important culmea este ca deja a inceput sa devina demodat…odata cu aparitia mess-ului….dupa parerea mea email-ul a fost o adevarata revolutie…

  • 17. Andrei CATOIU  |  ianuarie 8, 2008 la 10:25 am

    sa trimiti un mail este fff simplu. posta pentru mine nu mai ramane decat pentru colete. Din acest motiv pe orice carte de vizita gasim o adresa de mail.

  • 18. Nedelcu Arina  |  ianuarie 8, 2008 la 9:47 pm

    Desi mailul este foarte la moda si foarte practic in ziua de azi…inca imi plac felicitarile si vederile trimise prin posta. De aceea eu si prietena mea din Italia pastram inca traditia, desi vorbim zi de zi pe mess si ne trimitem poze prin mail. trebuie sa recunosc ca e ceva mai personal. E real!!! Si se simte 🙂

Lasă un comentariu

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Blog Stats

  • 28.157 hits